Wazzup..?

Yo!

Har egentligen ingenting att skriva, det har inte hänt mycket den senaste veckan. Jag har fortfarande lite hosta, jag snörvlar och nyser, men nu vet jag ju varför.... jag är visst allergisk mot katter :' (  . Vet ännu inte om hostan bara har att göra med det men jag har fått hostmedicin, nån allerginässpray och tabletter mot allergin. Får väl känna mig förkyld i fortsättningen, för det kan jag säga er här och nu: att är det inte livshotande så stannar mina katter! jag kanske bara borde ändra lite på mitt beteende. Till exempel borde jag nog sluta att gosa med dem genom att gnugga näsan i deras päls...ja det är nog ett steg i rätt riktning. Att flytta till ett ställe där jag har en dörr att stänga till sovrummet ligger också på listan....katterna föredrar nämligen att sova PÅ mig. 

What else...jag kunde ju inte låta bli att söka en liten distanskurs även i år. Är inte riktigt redo att sluta plugga än. Dessutom går den på halvfart så jag kan göra klart den även om jag jobbar. Jobb ja, skulle vilja få det snart. Vore nice att få komma på intervju i alla fall, självförtroendet behöver sina små kickar. Jag har i alla fall kvar mitt timmisjobb, tur det annars hade jag blivit uttråkad på riktigt och helt pank. Ni vet ju hur lätt jag blir rastlös, säkert därför jag pluggar även i höst fastän jag söker massor med jobb, simmar och har börjat träna naginata.

äsch nu har jag inte mer att säga...för att roa mig själv (och kanske er andra) kommer här ett par roliga citat om arbetslivet:

Jag gillar arbete. Det fascinerar mig.
jag kan sitta i timmar och titta på det.
Jerome K. Jerome

Han vet ingenting, han tror han vet allt
-det pekar tydligt mot en politisk karriär.
George Bernard Shaw

och slutligen...

Visst måste man tro på turen.
Hur skulle man annars förklara
sina kollegors framgångar
.
Jean Cocteau


/Florsocker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback