Nu går det seeegt

Yo!

^..^
  * 

Nu går allting riktigt långsamt, jag borde både det ena och det andra (vilket bägge delar syftar till stor del på uppsatsen..hujedamej). jag sätter mig ner och försöker vara duktig, men just nu är jag i fasen "Jag-gör-vad-som helst-utom-att-skriva-på-uppsatsen-så-länge-det-är-något-som-kan-ge-illusionen-av-att-jag-är-kreativ". Jag har i alla fall gjort sista intervjun nu...woj jäklar vad den tog tid att transkribera, jag är faktiskt nästan helt säker på att jag aldrig har haft så tråkigt i hela mitt liv! Nej malinca..inte ens studiebesöket hos "rättsmedicinaren" (läs kemisten)slår det här. Intervjun i sig gick bra och jag stötte inte på några otrevliga människor denna gången heller..med undantag från en kvinna (som inte var en besökare...) som bara glodde på mig och sedan, utan att ens säga hej sa "Vad gör du här?" ....jadu..säg det...Av de 10 alternativa svaren som ploppade upp i mitt huvud var det bara ett som var vänligt, så jag valde hör och häpna det eftersom jag inte hade lust att börja stöta mig med folk på en gång. Endel är bra underliga ...

What else..jag har faktiskt börjat simma igen, löste ett medlemskort för ett år för att jag ska vara tvunge  att gå dit. usch..när man fyllt i alla papper sa hon i kassan "kan du titta här?" jag tittade bara upp och undrade vad hon menade "i denna, titta hit en stund"...Ni fattar säkert att innan stackars lilla jag fattat att det var webcameran hon menade hade människan redan tagit en bild som jag hoppas aldrig ses av någon annan än de anställda som säkert redan haft många glada skratt. Tänk er själva, jag kommer in utifrån, tar av mig mössan och är lite varm eftersom ja..det är ett badhus. Sedan står jag i mina egna tankar och med dum uppsyn tittar jag upp och fattar ingenting...detta är alltså bilden som ploppar upp i deras dator VARJE gång jag går in till badet och blippar mitt medlemskort i läsaren...yey! Inte heller fattade jag först hur duschen funkade...nej jag har inte gått och blivit senil, jag förstår fortfarande själva principen: man vrider/trycker i en ände och vips så kommer det vatten ur den andra. MEN i detta fallet var knappen en liten rund ring i det rostfria på väggen som mer såg ut som ett skydd för skruvar, innan jag fick veta hur det funkade hade jag redan hunnit trycka, vrida och vifta framför allting annat...vet ni vad jag tror vi byter samtalsämne.

Melodifestivalen, ja halledá..i första uttagningen struntar jag princip i alla bidrag, dåligt startfällt överlag (och den där låten om nåt mirakel...kräk vad tråååkig!)..och nej Malinca..E-type gjorde ingen större insats, de andra hade klarat sig lika bra utan honom...antar att de var ute efter hans skuttande/slängande med sina långa gyllene lockar ; ) I andra uttagningen tycker jag att rätt låtar gick vidare, har spunnit som en katt sedan carola inte direktkvalificerade sig mwhahahahaha! När något går så bra börjar man ana oråd... Nåja tredje uttagningen Zzzzzzzzzzz....jag är inget större fan av BWO men de var de enda som var OK, nightwish wannabe tjejen var väl också hyfsad, men kom igen var det tvunget att vara en så uppenbar efterapning?  Så nu har jag fått trasha lite störningsmoment, nu känns det mycket bättre : )
 
Har för övrigt diskuterat meteorologer med svärmor ett par gånger då hon påstår att "alla" heter Per. Jag har nu kollat upp detta och nog sjutton var det fler än jag trodde som heter Per eller något liknande typ..Pererik. Nåja, det verkar som om Svt har totalt 15 meteorologer (där kan jag inte svara på om alla syns i rutan) varav 4 heter nåt Per-igt, tv 4 har totalt 5 meteorologer men noll som heter Per. Summan av kardemumman...så heter alltså 20% av meteorologerna Per...nu vet ni det.

Kommentarer
Postat av: malinca

Du om det ska slå solna så får det vara bra tråkigt, men eftersom du nu har det som jämförelse så kan jag tänka mig att det är fruktansvärt tråkigt.
Bilden från simhallen vill jag gääääärna se! ungefär lika gärna som jag vill se bilder från sälen :P

Melodifestivalen säger jag inget om, har redan försökt övertyga min mormor om att christer sjögren är kass, men hon sa att han var den enda som man hörde vad han sjöng. då jag fint förklarade för henne att han sjöng på engelska genom hela låten så verkade hon inte fatta det alls *S* så frågan är om hon hörde något i alla fall :p
men jag kan säga att skånsk rap INTE är min grej..fy fan.

2008-02-26 @ 07:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback