: ) som åsnan i bamse...

Hej!!!

Halledá nu är det mycket men som de flesta gånger jag hispar runt brukar det styra upp sig tillslut. De senaste månaderna har jag suttit framför datorn och stirrat...oavsett väder vilket har varit mer eller mindre olidligt sen det började bli näst intill somriga dagar. Men men...tror det har varit värt det nu : ) För precis som åsnan i Bamse (för övrigt mitt favorit Bamse-avsnitt) var det på håret..eller ja...tungan.... Men det finns det bildbevis! Tungan är faktiskt först över mållinjen! Ni kanske inte fattar alla dessa paralleller så det är väl bäst att säga det rakt ut..jag får faktiskt lämna in uppsatsen till ventilering : ) !!! wooohoooo!

Annars då..jo jag var inne i Uppsala idag ..det ska visst vara värsta grejen på valborg så jag var tvungen att kolla in det. Fasen va folk det va! Som ni säkert vet ääälskar ju jag folkmassor (*host*) så det var ju finemang. Tusentals människor hade samlats för att titta på forsränningen. Fniss* det var ju faktiskt lite roligt...det man sågav det. Studenter bygger jättefina båtar som föreställer..ja...vad som helst. Sedan ska de paddla ner för fallet, helst utan att båten går i tusen bitar. De flesta blir bara strössel kvar av, men studenterna är tappra. Många av dem hänger sig kvar i frigoliten och glider med tills mål. Efter detta spektakel var det dax för ankracet. Typ som den på vattenfestivalen ni vet. Man köper en lott, så får man ett nummer på en anka som helst ska komma först i mål. Vet faktiskt inte hur det gick än...ett par nötter (läs simmare) som skyflade fram ankorna så att det skulle gå snabbare kastade även upp några på land till tjejer som ville ha en. Nu är det ju så att jag inte tror mycket på vinst...MEN...det är ren princip att man inte ger bort andras lotter (läs ankor). Oh well... vinner jag något är det väl ett maxmål :P

Nu ska vi snart grilla..mums!  Sen blir det troligtvis brasa också om det inte blåser förmycket.

Välkommen våren! (å se nu till att stanna denna gången....tills sommaren i alla fall)

kram

/Florsocker

Kommentarer
Postat av: malinca

mjo du och folkmassor brukar ju komma överens :P
minns du kön till semlorna i skolan månntro?? ;)

trevligt att du fick fira valborg i muppsala som sig bör har jag hört.
Vi däreot lyssnade till allmänna sången på radio istllet..funkade det med eftersom ingen styrt upp nån brasa där just vi var.

2008-05-02 @ 11:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback