swooosch!

yo!

Sist jag försökte skriva hoppade möget ur när jag skulle publicera så jag hoppas det går bättre denna gången, man orkar liksom inte skriva samma inlägg flera gånger sååååå spännande liv har man faktiskt inte.

Egentligen har jag inte så mycket att säga, tänkte bara att det vr bäst att höra av sig innan folk börjar tjata ; )
Det är vintrigt och jäkligt men vinterdäcken är i alla fall på, ingen nyhet för er vana läsare att jag inte direkt är förtjust i vinter och kyla...någon som har lust att bjussa mig på en solresa?..nej?..inte någon?....

Jag har haft praktik i 5 veckor, fasen va skönt det var att få göra något annat än att bara sitta framför datorn. Praktiken var riktigt bra, hade gärna haft lite längre men det lär de väl inte utöka, vi måste ju ha tid att filosofera över en massa teorier och annat ski..jag menar annat...lärorikt..grej? Nåja jag får i alla fall fortsätta att komma tillbaka till det biblioteket under våren....(mwahahahahahaha!!!!).

Dagens ironigud händelse: Vi har haft problem med köksvasken ett bra tag, vattnet har vägrat att rinna ner så vi har haft svårt att diska, det har blivit "camping style" med två baljor. Nu har B fixat en tillfällig lösning, det kräver nämligen att man gräver ett stort hål i marken för att lösa det permanent. Vi hann inte diska så mycket igår så vad tror ni har hänt tidigt imorse??? JO vattenpumpen eller vad fasen det nu va bestämde sig för att inte leva mer (nån rostig del i den..) så nu har vi inget vatten! MEN om vi hade haft det så går det att hälla ut i vasken... gahhhh!!! :P
Idag har jag förövrigt varit hos frissören som i alla fall tvättade håret på mig samtidigt, däremot klippte hon det alldeles för kort i nacken..halledá jag ville ha det kortare men inte sååå kort. Nåja det växer i alla fall ut igen..på med mössan!

Här kommer en liten avrundande gåta: Hur många ingengörer krävs för att laga en kaffeautomat?

tänk på den ett tag ;)

Ha dé!!!

Kommentarer
Postat av: malin

vissa saker händer bara dig ;)
Tur att man har en rätt så fungerande lägenhet i alla fall..verkar jobbigt att bo ute på landet med vattenpumpar och grejer :P
Låter som en spännande utbildning annars :S

Att hitta en frisör som tvättar året på en är ovanligt..de flesta verkar ta extra betalt för det numera :o

Vet inte hur många ingengörer det krävs för en kaffekokare...men jag skulle gissa att det går åt 3 Ingenjörer ;)

2007-11-16 @ 12:21:55
Postat av: Anders

Jag skulle gissa på 1. De gånger jag eller någon annan lagat en dylik.
Tråkigt, javisst! Men så är det ju ibland.

2007-11-16 @ 12:22:54
Postat av: malin

eller så ska man tolka det som ingen-gör-er vilket betyder att det inte krävs någon för att dom inte kan eller nått :S *flum*

btw Fanér!

2007-11-16 @ 12:24:26
Postat av: Helene

hahaha ironiguden är en lurig jäkel! ^^

2007-11-21 @ 14:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback