Miss Doolittle

Hej!!!

Nu är det bara några dagar på jobbet innan jag ska vara ledig några dagar, ska bli supernice att få åka iväg en sväng...jag ska bland annat till LEGOLAND igen : )

Men som sagt, lite till får jag jobba innan dess och jag får jobba ett par månader efter det också. Kör nästan varje dag till jobbet, det blir en del mil, typ 15-16 mil om dagen. På morgonen är det extra spännande att köra, fast nu har det i alla fall hunnit bli ljust när man kör...även om man börjar 04:00...  Ni vet det där spelet som de har på nöjesparker, det där där man ska slå ner huvuden (eller vad det är...) med en klubba när de poppar upp ur hålen? Jag tror ni fattar vad jag menar...anyway, att köra bil i gryningen är precis så...fast tvärt om. Det poppar upp alla möjliga djur på vägen, allt från rådjur till grävlingar...grejen är den att till skilnad från på nöjesparken så vinner man om man missar.

Nu är det så att folk här har haft för sig att vara iväg med jämna mellanrum och lämna ansvaret av gården på bland annat lilla mej. Det är inte så farligt som det låter, nu börjar man ju få in klämmen på det hela också, men i lördags var jag helt själv att ta hand om två hästar, två hundar, två ankor och totalt 6 katter (inkl. mina egna alltså..). Det skulle matas, rastas och släppas in/ut ur hagen... old mcdonald had a farm....
Idag hade jag samma procedur (minus hundarna som är hos några andra dock är vi uppe i tre hästar nu...)..men sambon kommer snart hem från stan och om ett par dagar börjar resten dimpa hem igen.

Det har dessutom blivit tillskott på gården : ) kattungar!!! tre stycken är det, jättesöta som inte ens har öppnad ögonen än. Ska bli kul att leka med dem i sommar. 

I midsommar jobbar jag men jag å sambon ska käka lite sill och fira lite ändå. tror jag ska göra smörgåstårta på lördag. Hmm...kanske man borde plocka lite smultron och göra nån bakelse..woj nu blev jag hungrig, kanske man skulle gå och planera lite midda....eller baka nåt...

Ha dé gött!

Kommentarer
Postat av: helene

haha lantis-lindy :-p

2007-06-25 @ 11:01:14
Postat av: malin

vi såg enormt söta kattungar i tunisien var så söta att man ville ta med dem hem :) får väl ha bildvisning någongång.
Köpte present till dig därnere också så nu gäller det bara att passa in dagar *S* (pussel på högsta nivå)
kram

2007-06-25 @ 18:24:12
Postat av: Skoje

Detsamma! Ja, seniliteten är värre än någonsin. Ja, seniliteten är värre än någonsin. Hoppas allt är bra med dig. Kommer du till ön och hälsar på någon gång? Förresten, seniliteten är värre än någonsin... Kram, hihi

2007-08-09 @ 09:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback